علت ناخن خوردن کودکان
نوشته شده توسط : melika

ناخن خوردن معمولاً یک عادت معمول در کودکان محسوب می شود، البته توجه به این نکته که ۴۵ تا ۶۰ درصد بچه ها ناخن های خود را می خورند آزار دهنده است. این یکی از عادتهای مقابله با استرس محسوب می شود و بچه ها معمولاً هنگام انجام این کار از آن آگاه نیستند. آنها می توانند این کار را در زمان های استرس و خستگی انجام دهند تا وقت خود را تلف کنند.

علل ناخن خوردن در کودکان
کودکان به دلایل مختلفی مانند اضطراب، استرس و کسالت و خستگی، ناخن های خود را می خورند. در اینجا برخی از رایج ترین دلایل ناخن خوردن کودکان آورده شده است:

۱- بدست آوردن آرامش
نوزادان و کودکان نو پا انگشت خود را به عنوان یک عمل آرامش بخش میمکند و این کار طبیعی است. کودکان با این عمل احساس آرامش می کنند. ناخن جویدن یک حالت اصلاح شده برای کودکانی ست که در زمان نوزادی، شست خود را می مکیدند. از این رو کودکان و حتی نوجوانان وقتی احساس اضطراب می کنند ناخن های خود را می خورند.

۲- بی حوصلگی
بچه ها وقتی بی حوصله هستند و یا کاری یکنواخت انجام می دهند، ناخن های خود را میجوند. همچنین می توان دید که هنگام تماشای تلویزیون یا حضور در کلاس (زمانهایی که بدون فعالیت هستند و دستشان آزاد است)، به ناخن جویدن روی می آورند.

ادامه مطلب...





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: